Πολυσυζητημένα project που επιτέλους πραγματοποιούνται!
Έπειτα από μεγάλο χρονικό διάστημα, υπογράφτηκαν μέχρι στιγμής 10 μεγάλα έργα που έχουν στόχο να διευκολύνουν πολλές περιοχές σε πολλά μέρη της Ελλάδας.
Κυρίως αφορούν οδικά έργα που διεξάγονται σε περιοχές της Κρήτης, της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Επιπλέον, παρατηρούμε έργα που σχετίζονται με αεροδρόμια, ενεργειακές υποδομές, το Μετρό, καθώς και την κατασκευή κτιρίων.
Νούμερο 10
Αξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο-τμήμα Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη
Πρόκειται για έργο ύψους 13,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 22 Μαρτίου 2023. Το έργο εκτελεί η ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Το έργο θα εκτελεστεί στην Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας, της Περιφέρειας Στερεάς ΕΛΛΑΔΑΣ και αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος τέλος παράκαμψης Γραβιάς – ισόπεδος κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, από τη Χ.Θ. 9+300 έως τη Χ.Θ. 13+600 της εγκεκριμένης σχετικής μελέτης, το οποίο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.
Νούμερο 9
Ιωνικό Κέντρο
Πρόκειται για έργο ύψους 39,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 11 Ιανουαρίου 2023. Το έργο εκτελεί η ΤΕΡΝΑ. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 35 μήνες και προγραμματισμένη παράδοση τον Δεκέμβριο του 2025. Το αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη-κατασκευή για το νέο Πολιτιστικό Κέντρο ως Συνεδριακό – Πολιτιστικό Κέντρο Νεολαίας. Το Συνεδριακό – Πολιτιστικό Κέντρο αναπτύσσεται σε υπόγειους και υπέργειους χώρους., με συνολικό εμβαδόν χώρων περίπου 3.300 τ.μ.
Νούμερο 8
Αναβάθμιση αεροδρομίου Πάρου
Πρόκειται για έργο ύψους 46 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 11 Ιανουαρίου 2023. Το έργο εκτελεί η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ποσοστό έκπτωσης 10,54%. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 30 μήνες και προγραμματισμένη παράδοση τον Ιούλιο του 2025. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού, επέκταση του δαπέδου στάθμευσης και νέου πύργου ελέγχου.
Νούμερο 7
Οδικός Αξονας Νεμέα-Μυκήνες
Πρόκειται για έργο ύψους 47,1 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 21 Απριλίου 2023. Το έργο εκτελεί η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ με ποσοστό έκπτωσης 21%. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 24 μήνες και προγραμματισμένη παράδοση τον Απρίλιο του 2025. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή και βελτίωση του τελευταίου συνδετήριου τμήματος μήκους 7,015χλμ., της νέας Επαρχιακής Οδού υπ’ αριθ. 19α , «Τίρυνθας (από Εθνική Οδό Ναυπλίου) – Αρχαιότητες Ηραίου – Νέο Ηραίο – Μοναστηράκι – Μυκήνες», με τον αυτοκινητόδρομο «Κορίνθου –Τριπόλεως» στον κόμβο της Αρχαίας Νεμέας.
Νούμερο 6
Προμήθεια 15 συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Πρόκειται για έργο ύψους 176 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό. Το έργο εκτελεί το σχήμα ΑΚΤΩΡ-HITACHI. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 30 μήνες και προγραμματισμένη παράδοση τον Αύγουστο του 2025.
Νούμερο 5
Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
Πρόκειται για έργο ύψους 210 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη τον Μάρτιο του 2023. Είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής των τελευταίων δεκαετιών για την Εύβοια. Το έργο εκτελεί η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 48 μήνες και προγραμματισμένη παράδοση τον Μάρτιο του 2027.
Νούμερο 4
Αξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο-τμήμα Μπράλος-Αμφισσα
Πρόκειται για έργο ύψους 285 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 16 Φεβρουαρίου 2023. Το έργο εκτελεί η ΑΒΑΞ. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 54 μήνες και προγραμματισμένη παράδοση τον Αύγουστο του 2027.
Νούμερο 3
Οδικός Αξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
Πρόκειται για το τρίτο μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό έργο που υπεγράφη μέχρι σήμερα για το 2023 ύψους 312 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 21 Απριλίου 2023. Το έργο εκτελεί το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και έχει περίοδο ολοκλήρωσης τα 30 χρόνια εκ των οποίων τα πρώτα 4 έτη αφορούν την περίοδο των κατασκευών.
Νούμερο 2
Ηλεκτρική Διασύνδεση Σερίφου-Μήλου-Σαντορίνης-Φολεγάνδρου
Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό έργο που υπεγράφη μέχρι σήμερα για το 2023 ύψους 328 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 16 Φεβρουαρίου 2023. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΑΔΜΗΕ. Το έργο εκτελούν οι ανάδοχοι Hellenic Cables και Prysmian. Έχει περίοδο ολοκλήρωσης τους 20 μήνες και ολοκλήρωση τον Οκτώβριο του 2024.
Νούμερο 1
ΒΟΑΚ-τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη
Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό έργο που υπεγράφη μέχρι σήμερα για το 2023 ύψους 359 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο υπεγράφη στις 23 Απριλίου 2023. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο εκτελεί το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και έχει περίοδο ολοκλήρωσης τα 30 χρόνια εκ των οποίων τα πρώτα 4 έτη αφορούν την περίοδο των κατασκευών.
Αντικείμενο της σύμβασης σύμπραξης, είναι η εκτέλεση του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος “Χερσόνησος – Νεάπολη”, με Σ.Δ.Ι.Τ.». Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή
Άρθρο από τον κύριο Νίκο Καραγιάννη, ΗΜΕΡΗΣΙΑ